02187700440
dabirkhaneh@sahandrubber.com
Header_logo1

چگونه از تسمه نقاله نگهداری کنید ؟

چگونه از تسمه نقاله نگهداری کنید ؟

تسمه نقاله آسیب پذیر ترین ، مهمترین و گرانترین قسمت یک ماشین نقاله است.حفظ و نگهداری از آن پیش از سرویس دهی ، هنگام سرویس دهی و بعد از سرویس دهی موجب دوام بیشتر آن و صرفه جویی اقتصادی می شود.ما نکات زیر را برای مواظبت و نگهداری هرچه بهتر تسمه نقاله به شما توصیه میکنیم.

نگهداری تسمه نقاله پیش از سرویس دهی

وقتی لازم است تسمه نقاله ذخیره و انبار شود ، می بایست به نکات زیر توجه شود :

۱-   درجه حرارت ذخیره و انبار کردن تسمه نقاله بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی گراد باشد ، درجه حرارت زیر ۴ درجه سانتی گراد و بیش از ۳۰ درجه سانتی گراد برای انبار و نگهداری تسمه نقاله نامناسب است.

۲-      باید در مقابل نور خورشید قرار نگیرد ، از رطوبت بیش از حد محفوظ بماند و از تماس با روغنها ، حلالها و مایعات خورنده به دور باشد.

هنگام حمل و نقل از بالای بلندی پرت نشود و حتی المقدور بصورت بسته بندی کارخانه باقی بماند.

مواظبت از تسمه نقاله در حین سرویس دهی

هنگام سرویس دهی چنانچه تسمه نقاله درست عمل نمی کند نکات زیر را کنترل کنید زیرا ممکن است موجب آسیب رسانی به تسمه شوند

۱-   ممکن است پولیها نسبت به خط وسط ماشین نقاله عمود قرار نگرفته باشند در این صورت تسمه از سمتی که شل است ( جایی که کشش کمتر است ) از خط خارج می شود.

۲-  هرز گردها درست عمود بر خط وسط ماشین نقاله نباشد.

۳-  تسمه به قدر کافی شکل ناودانی به خود نگیرد ، تا به هرز گردهای ناودانی تماس پیدا کند.

۴-  تسمه مستقیم جا نیفتاده باشد ( پولی کششی در یک سمت بیشتر کشیده شده باشد )

۵-   تغذیه بار بر روی تسمه درست در وسط تسمه انجام نگیرد در اینصورت بار تنها بخشی از تسمه را پر می کند و سایر قسمتهای آن خالی می ماند. در اینگونه موارد باید قیف تغذیه را درست کرد.

۶-  تسمه در معرض باد شدید باشد

۷- تسمه بطور گونیا آپارات نشده باشد یعنی طول یک طرف تسمه بیشتر از طرف دیگر آن باشد.

هنگام ریزش باران بر روی تسمه ، بار می بایست در وسط ( عرض ) تسمه قرار گیرد و سرعت ریزش آن بر روی تسمه معادل سرعت تسمه باشد.فاصله قیف تغذیه با سطح تسمه باید آنچنان تنظیم شود که حداقل فاصله ممکن باشد.ضمنا در زیر محل بار گیری تسمه از هرز گردهای ضربه گیر استفاده شود.

بسیار بجا است که در طول تسمه از پاک کن استفاده شود تا همواره تسمه تمیز بماند و به مرور روکش آن از بین نرود و در هنگام تخلیه بار از گوه های تخلیه استفاده شود حتی المقدور از تخته های هدایت کننده استفاده شود تا مواد حمل شونده نابجا بیرون نریزد و احیانا بین تسمه و پولی قرار نگیرند تا باعث آسیب تسمه نشوند.

 

هرگز تسمه نقاله ای را که بار بر روی آن است از حالت سکون به حرکت در نیاورد بلکه ابتدا تسمه را به حرکت درآورده بتدریج بار بر آن سوار کنید و هرگز تسمه ای که بار دارد را به حالت سکون در نیاورد حتما نخست بگذارید بار کاملا از روی تسمه تخلیه شود سپس ماشین را خاموش کنید.

اشتراک گذاری

نوشته های بیشتر>>

رکوردشکنی‌های پیاپی در سهند

رکوردشکنی‌های پیاپی در سهند همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز بار دیگر رکورد فروش صنایع لاستیکی سهند شکسته شد. به گزارش روابط عمومی صنایع