02187700440
dabirkhaneh@sahandrubber.com
Header_logo1

پروژه زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان با حضور مدیرعامل تاپیکو به بهره‌برداری رسید

پروژه زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان با حضور مدیرعامل تاپیکو به بهره‌برداری رسید

با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، پروژه احداث و نصب استریپر مجتمع پتروشیمی خراسان، امروز پنجشنبه افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی به نقل از روابط عمومی تاپیکو، پروژه زیست‌محیطی مجتمع پتروشیمی خراسان با حضور بابک افقهی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری تاپیکو، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات استان خراسان شمالی امروز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید.
افقهی در این مراسم با اشاره به عملکرد مجتمع پتروشیمی خراسان، این مجتمع را حاصل سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان و بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی و تامین اجتماعی خواند و عملکرد آن در سال‌های اخیر را نقطه امیدی برای توسعه استان و اشتغال در خراسان شمالی و استان‌های همجوار دانست.
مدیرعامل تاپیکو افزود: تاکید همیشگی ما بر مجتمع‌های تولیدی این بوده که در کنار افزایش تولید، به مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی توجه داشته باشند.
افقهی درباره پروژه احداث و نصب استریپر مجتمع با هدف جداسازی آمونیاک از پساب خروجی مجتمع و بازگردانی به خط تولید، گفت: این پروژه که امروز افتتاح شد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی یک سال به انجام رسیده است و سبب می‌شود هوای پاک‌تر و محیط زیست بهتری داشته باشند.
مدیرعامل تاپیکو ابراز امیدواری کرد که پتروشیمی خراسان به عنوان یک صنعت سبز شناخته شود و افزود: طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی خراسان از سال جاری با قوت ادامه خواهد یافت و جذب نیروهای بومی در اولویت قرار دارد و هدف تاپکیو، صرفا افزایش سود نیست بلکه شرکت‌های تابعه مسئولیت‌های اجتماعی گسترده‌ای دارند همچون پتروشیمی خراسان که در حال اجرای پروژه پساب بجنورد است و برکات آن به مردم منطقه خواهد رسید.یادآور می شود که تمام این پروژه اعم از طراحی و اجرا به دست مهندسان و متخصصان پتروشیمی خراسان انجام شده است.مزایای طرح شامل عدم تخلیه آمونیاک به فضای محیط زیست شهری، روستایی، زمین‌های کشاورزی و آب‌های سطحی و بازیافت آمونیاک و اوره پساب و بازگرداندن آن به چرخه تولید در پتروشیمی است.اجرای این پروژه از یک سو محیط زیست پیرامون مجتمع پتروشیمی را منتفع می‌کند و زمین‌های کشاورزی منطقه از این اقدام سود خواهند برد و از سوی دیگر بازچرخانی آمونیاک و اوره به سمت واحدهای تولیدی سبب انتفاع اقتصادی پروژه می‌شود.
سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست نیز با تقدیر از اقدام تاپیکو و پتروشیمی خراسان در اجرای طرح‌های زیست‌محیطی، بر ضرورت توجه به منافع مردم منطقه در طرح‌های توسعه‌ای تاکید کرد.
سلاجقه، طرح زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان را الگویی برای سایر شرکت‌ها خواند و از اجرای مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به خراسان شمالی تقدیر کرد.

اشتراک گذاری

نوشته های بیشتر>>

آگهی مناقصه عمومی

شرکت صنایع لاستیکی سهند (سهامی عام) در نظر دارد «انجام سرویس ایاب و ذهاب پرسنل کارخانه خود واقع در استان البرز، شهرک صنعتی اشتهارد، فاز

آگهی مناقصه عمومی

شرکت صنایع لاستیکی سهند (سهامی عام) در نظر دارد «خرید، تهیه و سرو غذای پرسنل هروعده ناهار حدود ۱۳۵ نفر و صبحانه حدود ۱۱۰ نفر