02187700440
dabirkhaneh@sahandrubber.com
Header_logo1

جایگاه شرکت صنایع لاستیکی سهند در حوزه صنعت کشور

شرکت صنایع لاستیکی سهند از سال ۱۳۳۸ در زمینه تولید کفپوش و قطعات فنی لاستیکی فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۶۷ با وارد نمودن ماشین آلات و تجهیزات، خط تولید تسمه نقاله لبه باز منجید دار را برای اولین بار در کشور ایران راه اندازی نمود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی تولید کفپوش در جهان و میل بیشتر مصرف کنندگان به کفپوش های PVC به جای لاستیکی و پایین تر بودن قیمت آن و همچنین قدیمی بودن ماشین آلات موجود ، شرکت صنایع لاستیکی سهند در سال ۱۳۸۹ با ایجاد تغییراتی در ماشین آلات ولکانیز توانست به جای تولید کفپوش های لاستیکی با حاشیه سود بسیار پایین، به تولید تسمه نقاله لبه بسته که تقاضای بسیاری هم برای آن وجود داشت، دست یابد.

شرکت صنایع لاستیکی سهند در سال ۱۳۹۱ با راه اندازی کامل پرس پخت تسمه نقاله در کارخانه اشتهارد و همچنین دستگاه های موجود در کارخانه تهران با ظرفیت عملی تولید بالغ بر ۶٫۰۰۰ تن تسمه نقاله به عنوان بزرگترین تولید کننده تسمه نقاله در داخل کشور تبدیل گردد.

با توجه به تولید حدود میانگین ۳٫۰۰۰ تن فعلی توسط سهند و مصرف تقریبی حدود ۱۵٫۰۰۰ تن کل کشور، سهند تنها ۲۰ درصد سهم بازار کل کشور را دارا می باشد. همچنین با تولید حدود ۵٫۰۰۰ تن توسط سایر رقبای داخلی، ۵۰ درصد از تسمه نقاله های منجید دار کارخانجات و صنایع از طریق واردات صورت می پذیرد .

در خصوص تولید قطعات فنی لاستیکی، به جز تولید ورق های لاستیکی، تولید سایر قطعات به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی آن به فراموشی سپرده شده بود که با برنامه ریزی های صورت پذیرفته و استفاده از اساتید دانشگاه ها و بهره گیری از متخصصین ، طرح تولید قطعات پرسی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و امید است با بروز نمودن تکنولوژی مورد نیاز و همچنین وجود دانش فنی در این شرکت تولید قطعات لاستیکی مجدداً آغاز گردد.

اشتراک گذاری

نوشته های بیشتر>>

آگهی مناقصه عمومی

شرکت صنایع لاستیکی سهند (سهامی عام) در نظر دارد «انجام سرویس ایاب و ذهاب پرسنل کارخانه خود واقع در استان البرز، شهرک صنعتی اشتهارد، فاز

آگهی مناقصه عمومی

شرکت صنایع لاستیکی سهند (سهامی عام) در نظر دارد «خرید، تهیه و سرو غذای پرسنل هروعده ناهار حدود ۱۳۵ نفر و صبحانه حدود ۱۱۰ نفر