02187700440
dabirkhaneh@sahandrubber.com
Header_logo1

عملکرد شرکت سهند

با توجه به فروش زمین کارخانه جاده مخصوص کرج در آبان ماه سال ۱۳۹۱ به شرکت سرمایه گذاری هامون کیش (شرکتهای همگروه) و انتقال ماشین آلات مرحله پخت تسمه نقاله (ولکانیز کوچک و بزرگ) تا پایان همان سال ، به علت عدم تکمیل سالنهای خمیر سازی و انبار مواد اولیه و همچنین عدم نصب و راه اندازی ماشین کلندر چهار رول ، میکسر ۲۷۰ لیتری و غلطکها ، این شرکت در صورت انتقال الباقی ماشین آلات (میکسر ، غلطک ، کلندر سه رول و میز مونتاژ) به محل جدید ناگزیر به توقف تولید خود بوده ، که با توافقات صورت پذیرفته با خریدار مهلت تحویل ملک مورد نظر استمهال و مقرر گردید که تا راه اندازی کامل ماشین آلات خریداری شده در محل جدید ، تولید تسمه نقاله خام در تهران انجام گرفته و سپس جهت پخت به اشتهارد ارسال گردد ، که این موضوع خود باعث افزایش بهای تمام شده و همچنین بروز مشکلاتی در کیفیت محصولات گردید. همچنین با توجه به فروش ملک مذکور توسط هامون کیش به خریدار نهایی و مالک فعلی و تعیین تاریخ تحویل ملک در دیماه سال ۹۳ توسط خریدار و همچنین عدم همکاری شرکت فروشنده کلندر چهار رول جهت راه اندازی ، این شرکت به ناچار در دیماه سال گذشته توانست بدون بکارگیری از پیمانکار (به علت بالا بودن قیمت پیشنهادی) عملیات دمونتاژ و حمل تمامی اموال و ماشین آلات موجود در کارخانه قدیم را به اتمام رسانده و ملک مورد نظر را در موعد مقرر تحویل خریدار نماید.
همچنین پس از آن توانست با کمک و همدلی نیروهای متخصص و متعهد این شرکت و با صرف کمترین هزینه ، ماشین آلات را در محل جدید نصب و راه اندازی نماید.
همانطور که در بالا اشاره گردید به علت عدم همکاری فروشنده ، ماشین کلندر چهار رول در سال ۹۳ راه اندازی نگردید ولی پس از پی گیریهای فراوان و با حضور کارشناسان آن شرکت در اواخر سال ۹۳ و همچنین اوایل سالجاری ، ماشین مذکور در اریبهشت ماه سالجاری راه اندازی اولیه گردیده و در مرحله تولید آزمایشی میباشد که حداکثر در خرداد ماه سالجاری به بهره برداری کامل رسیده و امید است با استعانت از خدای متعال و همکاری کارکنان این شرکت افزایش ظرفیت قابل ملاحظه ای در این مرحله تولیدی (کلندرینگ) ایجاد گردد.
با توجه به اهمیت پروژه ی انتقال ماشین آلات به محل جدید و همچنین کمبود نقدینگی ، عملیات عمرانی ساختمان خمیرسازی در مقاطعی از سال ۹۳ بطور کامل متوقف گردیده بود که در اسفند ماه سال گذشته مجدداً آغاز گردید و طبق برنامه ریزی صورت پذیرفته تا پایان خرداد سالجاری عملیات عمرانی آن پایان و نصب و راه اندازی ماشین آلات آغاز می گردد.
همانگونه که مستحضرید عملیات تولید تسمه نقاله شامل سه مرحله ی اختلاط ( میکسر و غلطک ) ، کلدرینگ ( کلندر و میز مونتاژ ) و پخت ( ولکانیز و پرس ) می باشد. با راه اندازی ماشین آلات جدید خریداری شده ، ظرفیت تولید در مراحل اختلاط و کلندرینگ به حداکثر رسیده و در نتیجه مرحله پخت پاسخگوی محصولات نیمه ساخته در دو مرحله قبلی نبوده و لذا ظرفیت بلاستفاده در دو مرحله اول ایجاد می گردد. هیئت مدیره به جهت استفاده از ظرفیت بلااستفاده و همچنین افزایش سودآوری این شرکت ، پروژه تولید تسمه نقاله سیمی ( استیل کورد ) را در دستور کار خود قرار داده و طرح مذکور مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است. از آنجائیکه محصول فوق نه تنها در کشور ایران ، حتی در کشورهای همسایه نیز تولید نمی گردد ، لذا تمامی مصرف کنندگان ناگزیر به واردات آن با قیمت بالا می باشند.
ü واردات ماشین آلات خریداری شده از قبیل یک دستگاه میکسر ۲۷۰ لیتری و دو دستگاه غلطک بدون پرداخت عوارض گمرکی

ü انتقال ماشین آلات و تجهیزات موجود در کارخانه جاده مخصوص کرج به شهرک صنعتی اشتهارد و نصب و راه اندازی آن ها در محل جدید توسط نیرو های داخلی این شرکت و با صرف کمترین هزینه

ü راه اندازی اولیه کلندر ۴ رول

ü شروع مجدد عملیات عمرانی ساختمان توزین و خمیر سازی که به علت کمبود نقدینگی در مقاطعی از سال به طور کامل متوقف گردیده بود.

ü اتمام عملیات آسفالت کاری خیابان های کارخانه اشتهارد

ü بررسی و تهیه گزارش طرح توجیهی تولید تسمه نقاله سیمی (استیل کورد)

ü خرید تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی جهت واحد آزمایشگاه از قبیل میکسر و دستگاه تنسایل (کشش)

ü انعقاد قرارداد ساخت سوله انبار به متراژ ۳٫۳۰۰ مترمربع

اشتراک گذاری

نوشته های بیشتر>>

رکوردشکنی‌های پیاپی در سهند

رکوردشکنی‌های پیاپی در سهند همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز بار دیگر رکورد فروش صنایع لاستیکی سهند شکسته شد. به گزارش روابط عمومی صنایع